Stichting De Moeder's Geuren is de stichting van de Moeder's Geuren wierook, die u kunt vinden op www.wierook.nl en winkel.wierook.nl

Home Schoolproject India 2 Schoolprojecten

2 Schoolprojecten

Elk kind is een potentieel genie

uit de brochure van de Primrose School

Op de Primrose school in Pondicherry en de Shikshayatan school in Arasavanagkadu, Tamil Nadu wordt het onderwijs van de toekomst ontwikkeld. Elk kind ervaart er de vreugde van het leren en van zelfontdekking, omdat hem/haar niets in de weg gelegd wordt. Kinderen vinden het leuk elkaar te helpen leren en kennen geen competitie. Door aan te sluiten op hun ingeboren nieuwsgierigheid willen de peuters al op 2-jarige leeftijd leren lezen en rekenen. Vanaf 4 jaar wordt er intensief via computers les gegeven.

De leraar-leerling verhouding begint bij 1 op 4 of 5 in de laagste groepen en gaat naar 1 op 15 in de hogere groepen (waar 1 op 70 geen uitzondering is in India).

De Stichting ondersteunt de scholen door middel van giften voor uitbreidingen van de scholen en leermaterialen.

FOTO'S VAN DE OPBOUW EN DE SCHOLEN VIND JE DOOR OP DEZE LINK TE KLIKKEN OF OP 1 VAN DE BOVENSTAANDE FOTO'S

Een aantal lezenswaardige artikelen over deze onderwijsmethode kunt u lezen via de onderstaande links.

Voortgang van de bouw

Klik hier om dit filmpje van de fundering te bekijken

7 mei 2020 De basis voor de fundering is gelegd

17 mei 2020 Bewapening contouren

31 mei 2020 Fundering tweede gebouw

3 juni 2020 Bewapening van de vloer

7 juni 2020 Aanleg vloerverwarming

Het vlinderen van de betonvloer

1 juli 2020 Een spiegelgladde vloer

15 juli 2020 Opbouw 1

15 juli 2020 Opbouw 2

15 juli 2020 Opbouw 3

15 juli 2020 Opbouw 4

15 juli 2020 Opbouw 5

17 juli School dak erop

20 juli 2020 Opbouw 1

20 juli 2020 Opbouw 2

20 juli 2020 Opbouw 3

21 juli 2020 Schoolgebouw 1

21 juli 2020 Schoolgebouw 2

21 juli 2020 In de avondzon

22 juli 2020 Isolatie wordt gebracht 1

22 juli 2020 Isolatie wordt gebracht

24 juli 2020 School kozijnen

24 juli 2020 Kozijnen 2

28 juli 2020 Kozijnen dakrand

4 augustus 2020 Fundering 2e gebouw

4 augustus 2020 Kozijn binnentuin

4 augustus 2020 Schoolgebouw

7 augustus 2020 Schoolgebouw

15 augustus 2020 Wat regen binnen

 

De eerste paal is geslagen op donderdag 9 april 2020

Een heuglijke dag! :-)

Op donderdag 9 april is de 1e paal geslagen voor de School uit de Toekomst in Almere Oosterwold!


 

School uit de Toekomst, Almere Oosterwold

In 2017 is besloten het schoolproject 'Glenn Doman school voor de toekomst' in het ideale Almere Oosterwold te realiseren.
Het project is opgedeeld in twee fases:
Fase 1: het verkrijgen van een omgevingsvergunning voor een gekozen kavel, het verkrijgen van een hypotheek voor de bouw van het eerste gebouw van de school, welke voor kinderopvang (32 peuters) geschikt zal zijn.
Fase 2: na 3 jaar het bouwen van het tweede gebouw van de school welke geschikt zal zijn voor basisonderwijs (46 kinderen).

De laatste jaren hebben in het teken gestaan van het verkrijgen van de omgevingsvergunning voor de kavel van de School uit de Toekomst in Almere Oosterwold welke noodzakelijk is voor het kopen van de desbetreffende kavel. De kavel is 21 december 2018 aangekocht.
De volgende benodigde stap was het verkrijgen van een hypotheek voor de bouw van het eerste schoolgebouw dat als kinderopvang dienst gaat doen. De RABO bank heeft de stichting een hypotheek verleend.

Het jaar 2020 zal in het teken staan van de bouw van het eerste (houten) schoolgebouw en het eerste klasje (12 tot 18 peuters) en het inrichten van de kavel, waaronder het inrichten van een zwemvijver, een kleine kinderboerderij, kindertuintjes, een voedselbos, een verwarmde kas etc. Kort gezegd: een biologische kinderopvang.
Elk jaar wordt de school uitgebreid met een volgende klas van 2,5 tot 3,5 jarige peuters.

Zie plattegond van het schoolproject:

Toekomstige adres:

School uit de Toekomst
Toekomststraat 15-17
1349 ER Almere Oosterwold

 


Future Education

Nieuwsbrief - januari 2019 | World University Consortium

Deze nieuwsbrief bevat een verslag van de "3rd International Conference on Future EducationLatin America" gehouden op 12 t/m 14 november 2018. Met links naar videos van de sprekers.

De nieuwsbrief is hier te downloaden/bekijken


Future Education Conference, 28 januari 2018

Een verslag van de Toekomstige Educatie Conferentie (Future Education Conference) van 28 januari 2018, gehouden te Puducherry, Tamil Nadu, India. Vertaald vanuit het Engels met Google Translate.

Het Nederlandstalige document is hier te downloaden.

Het oorspronkelijke Engelstalige document is hier te downloaden.

Inhoudsopgave van alle lezingen:

  • Welkom speech - blz. 6
  • Wat voor soort onderwijs heeft India nodig? - blz. 7
  • Onderwijs is een civilisatieproces Experience - blz. 10
  • Essentie van Onderwijs Inspiration - blz. 14
  • Student - Centered Onderwijzen en leren: 21 st Century and Beyond - blz. 17
  • Het Finse model van het onderwijs - blz.21
  • Wat Steve Jobs niet op school geleerd - blz.25
  • Het ontwikkelen van Ondernemers - blz.27
  • Wat zou moeten het doel van onderwijs? - blz.29
  • Verdien terwijl je leert - blz.30
  • Geheugen en Begrip - blz.32
  • Early Childhood Learning - Glenn Doman methode - blz.34
  • Holistic onderwijs - Een aanpak - blz.36
  • Etymologie - blz.37
  • Samenstelling Schrijven: een vaardigheid die kan worden geleerd om jonge leerlingen - blz.40
  • Speed Reading for Kids - blz.41
  • Met behulp van literatuur in het onderwijs - blz.42
  • Schoonheid der Wiskunde en overwinnen van de lijdensweg van Math Education - blz.44
  • Effectief lespraktijk in Mathematics Education: Understanding vergelijkingen door middel van grafieken - blz.48

 

Het verhaal van het onderwijs systeem van Glenn Doman

Het beginnanny2

Het zal in 1996 zijn geweest dat wij een documentaire op de Belgische BRT televisie zagen over superintelligente kinderen. Aan het eind van de documentaire stond het adres van het instituut waar aan deze kinderen werd lesgegeven. Wij schreven (in die tijd was email en internet nog niet wijdverbreid) om informatie over de lesmethode van de man die superintelligente kinderen kon geven. Zijn naam was Glenn Doman en zijn instituut heet Institute for the Achievement of Human Potential (IAHP - www.iahp.org).

Glenn Doman en kinderen met hersenbeschadigingen
Glenn Doman had intensief gewerkt met kinderen met hersenbeschadigingen, met als doel ze een ontwikkeling te geven die hen in staat zou stellen als gewone leerlingen te laten leren/functioneren in het onderwijs.

Read more...

 
Meer Artikelen ...